مدیریت استراتژیک

شریک تجاری منابع انسانی چیست؟

ایده شریک تجاری منابع انسانی توسط آکادمیک و مشاور دیوید اولریش رایج شد که به عنوان بخشی از یک عملکرد موفق جدید منابع انسانی، همراه با خدمات مشترک و مراکز تخصصی می بیند فعالیت خود را آغاز کردند. این افراد اغلب با تجربه ارائه امتیاز به رهبران ارشد به طور منظم، از ارشدترین متخصصان منابع انسانی هستند.

تعریف شریک تجاری منابع انسانی

شرکای تجاری متخصصان منابع انسانی هستند که برای توسعه استراتژی HR از اهداف کلی سازمان پشتیبانی می‌کنند و همکاری نزدیکی با رهبران ارشد سازمان دارند. این روند همسویی به عنوان مشارکت تجاری منابع انسانی شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه تصمیمات تاثیرگزاری توسط این افراد گرفته می‌شود، مسلط بودن به مهارت‌های ارتباطی الزامی است. علاوه‌براین رهبری و مدیریت کارکنان از دیگر توانمندی‌های مورد نیازشان برای انتقال ارزش مالی و آینده سیاست‌های کسب‌وکار به شمار می‌رود. از سوی دیگر با تمرکز سازمان‌ها و مشاهده ترازبندی دستور کارها به سوی یک هدف مشترک، شراکت تجاری منابع انسانی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. مفسران از “تجزیه سیلوهای سنتی” و همکاری بیشتر بین بخش‌ها، مانند منابع انسانی و بازاریابی صحبت می‌کنند.

شرکای تجاری منابع انسانی به عنوان یک روش مترقی برای اتصال بخش منابع انسانی به سایر وظایف در این فرآیند مهم تلقی می‌شوند. از آنجا که معمولاً در سمت‌های ارشد تجربه دارند، برای برقراری ارتباط موثر با دیگر رهبران ارشد از موقعیت خوبی برخوردارند.

شرکای تجاری

طبق گزارشی از طرف Orion Partners، بهترین شریک تجاری منابع انسانی باید دارای خصوصیت زیر باشد:

  • اعتقاد به خود و توانایی شخصی آنها برای ایجاد تغییر در تجارت
  • اعتقاد به مقدار عملکرد منابع انسانی
  • اعتماد به نفس داشتن، دیدگاه قوی و ابراز آن حتی اگر محبوبیتی نداشته باشد
  • دانش و تجربه تجارت و پیچیدگی‌های آن و توانایی برقراری ارتباط از نظر تجاری
  • توانایی ایجاد روابط طولانی مدت و قابل اعتماد با مشتریان و با همکاران منابع انسانی
  • تمرکز بر ارائه نتایج کسب و کار از طریق استفاده بهینه از کل عملکرد منابع انسانی و عمل به عنوان یک الگوی قوی برای بقیه اعضای تیم

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا