نگهداشت کارکنان

 5 راه برای کاهش درگیری در محل کار

تعارض در دفت کارر می تواند بین احساس اشتغال و انگیزه یا نارضایتی و دلسردی کارکنان تفاوت ایجاد کند. تعارض در محل کار می تواند به دلیل تفاوت در شخصیت و اصول کارکنان وجود داشته باشد. تنش در محل کار می تواند بر میزان گردش تجارت تأثیر بگذارد ، به این معنی که هرچه زودتر با آن برخورد شود، بهتر است. این 5 نکته را برای کمک به شما در کاهش درگیری در محل کار بخوانید:

1. ارتباطات

یکی از مهمترین دلایل درگیری در محل کار  کمبود یا ضعف ارتباط است. کارکنان گیج می شوند که نقش شغلی آنها چیست و برای رسیدن به چه چیزهایی باید کار کنند یا اینکه در این کار چه می گذرد می تواند منجر به درگیری شود. بهبود ارتباطات با اطمینان از اینکه همه اطلاعات واضح، موجه، صحیح و قابل درک است، به کاهش آشفتگی و تنش در محل کار کمک می کند.

2. اجتناب از آن را متوقف کنید

اجتناب از درگیری در محل کار می تواند برای کل تجارت ضرر داشته باشد. نادیده گرفتن موقعیت های متشنج باعث می شود که با گذشت زمان تجمع یافته و بدتر شوند. این کار توسط سایر کارمندان قابل تشخیص است و باعث می شود احساس راحتی نکنند. بهتر است به محض بروز اختلافات مقابله کنید تا از ایجاد جو ناخوشایند و تأثیر بر همه افراد در محل کار جلوگیری کنید.

3. تنظیم روند شکایت رسمی

گاهی اوقات درگیری به راحتی حل نمی شود و کارمندان باید شکایت رسمی خود را مطرح کنند. مهم است که همه همکاران بدانند که چگونه این روند را انجام دهند تا احساس ناراحتی نکنند. کارمند نیاز به تکمیل فرم شکایت کتبی و ارائه آن به مدیر منابع انسانی دارد تا مورد بررسی و اقدامات بیشتری قرار گیرد.

4. محیطی را ایجاد کنید که همکاری را ارتقا ببخشد

داشتن یک دفتر برنامه باز یا سیاست داغ میز کار که تیم های مختلف بتوانند در آن ادغام شوند ، همکاری را ارتقا می بخشد. با ارائه روزهای کار گروهی که اعتماد را ترغیب می کند، به کارکنان اجازه می دهد راحت تر با یکدیگر باشند و تشخیص دهند که چه نوع رفتارهایی قابل قبول است.

5. اطمینان حاصل کنید که همه با انصاف برخورد می کنند

بدیهی است که باید در محیط کار با هرکسی منصفانه رفتار شود. با این حال، بعضی اوقات مدیران را به طرفداری متهم می کنند. اعضای تیم مدیریت باید اطمینان حاصل کنند که همیشه بی طرف به نظر می رسند تا احتمال تعارض بین کارمندان را به حداقل برسانند.

در داخل هر محل کار درگیری اتفاق می افتد. باید به عنوان فرصتی برای یادگیری همه مورد توجه قرار گیرد. وقتی اختلاف نظر رخ می دهد، این فرصتی است که می توان روی رشد کارمندان کار کرد.

 

منبع: https://blog.orega.com/blog/industry-insight/5-ways-to-reduce-conflict-in-the-workplace

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا