جذب و استخدام

5 روشی که هوش مصنوعی در حال تغییر فرایند استخدام است

با توجه به اینکه در دنیای امروز تکنولوژی روی همه چیز تاثیر داشته است، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که فرایند استخدام از این قاعده جدا مانده باشد. هوش مصنوعی در استخدام، روند انتخاب کارجوها را بسیار ساده‌تر و صد البته سریع‌تر کرده است. به همین خاطر هم کارفرمایان زیادی در سراسر جهان به دنبال استفاده از آن هستند.
همان‌طور که بارها تاکید کرده‌ایم، فرایند استخدام، روندی بسیار  وقت‌گیر و هزینه‌بر است. به همین خاطر هم مدیران منابع انسانی، علاقه‌مند به استفاده از هوش مصنوعی در استخدام هستند که پیچیدگی‌های این فرایند را کمتر کند.
اگر شما هم کنجکاو هستید که چطور هوش مصنوعی در حال تغییر فرایند استخدام است، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

1. هوش مصنوعی در استخدام، منبعی برای انتخاب کارجوی بهتر

زمانی که بحث پیدا کردن بهترین استعداد برای موقعیت شغلی کسب‌وکارتان به میان می‌آید؛ شما طبیعتا به دنبال فردی هستید که بهترین مهارت و تحصیلات را برای این سِمَت داشته باشد.
با این حال، پیدا کردن فردی که دقیقا مشخصات مدنظر شما را داشته باشد، به هیچ عنوان کار آسانی نیست.
به عنوان مدیر منابع انسانی، برای اینکه بتوانید منبعی برای نیروهای با استعداد داشته باشید، می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید. با استفاده از هوش مصنوعی یا AI” (Artificial Intelligence)” دیگر نیازی ندارید که به دنبال نیروهای مناسب بگردید. AI به شما کمک می‌کند که در مدت زمان کوتاه‌تری بتوانید نیروهای مناسب برای صنعت خودتان را پیدا کنید.

2. مصاحبه بر اساس ارزیابی‌های پیش از استخدام

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد که پیاده کردن تکنیک‎‌های مختلف برای داشتن یک مصاحبه حرفه‌ای و دقیق، بسیار پرزحمت و زمان‌بر است. زمانی که شما از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، پیش از شرکت در جلسات مصاحبه، می‌توانید به راحتی کاندیدهای بالقوه را ارزیابی کنید.
با استفاده از این فرایند، کاندیدها می‌توانند سطح مهارت و دانش‌شان را به صورت کاملا تخصصی اثبات کنند.
به این شکل کارفرماها نیز می‌توانند به صورت کاملا حرفه‌ای، فارغ از سوگیری‌های رایج کاندیدها را به درستی قضاوت کنند.
با ترکیب هوش مصنوعی با روش‌های مدرن مصاحبه، مدیران استخدام می‌توانند با خیال راحت و بدون دغدغه مواجه با مشکلات معمول استخدام، بهترین گزینه را برای کسب‌وکارشان انتخاب کنند.

3. بررسی سابقه کارجوها

یکی از دغدغه‌های اصلی منابع انسانی در زمینه استخدام افراد، بررسی سابقه و پیشینه آن‌ها برای مسئله‌های احتمالی است. با این حال بررسی تمام کاندیدها به صورت دستی، کاری بسیار سخت و زمان‌بر است که هیچ فردی در منابع انسانی تمایل به انجام دادن آن ندارد؛ زیرا برای انجام این کار باید داده‌های مختلف را از منابع متفاوت استخراج و آن‌ها را به صورت جداگانه تحلیل کنند.
با استفاده از AI می‌توانید تمام سوابق افراد مثل سوء پیشینه، سوابق شبکه‌ها اجتماعی، سابقه کار و …. را در زمان کوتاه و با دقت بالا بررسی کنید.

4. تفکیک کاندیدای خوب از بد

هیچ شکی در این نیست که توسط هوش مصنوعی، پروسه استخدام سریع‌تر اتفاق می‌افتد و بار زیادی از روی دوش نیروهای منابع انسانی برداشته می‌شود.
با استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، مدیران به سرعت می‌توانند کاندیدهای بااستعداد را انتخاب کنند. این اتفاق به نفع کارجوها نیز هست؛ چرا که زمان آن‌ها در پروسه استخدام تلف نمی‌شود.

5. استخدام داده‌محور با استفاده از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی

استفاده از AI به بالاتر رفتن بهره‌وری عملکرد منابع انسانی کمک می‌کند؛ به این صورت که حتی در زمانی که برای استخدام نیرو، محدودیت زمانی نیز وجود داشته باشد، با استفاده از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی، می‌توان نیروی مناسب را پیدا کرد.
امروزه مدیران منابع انسانی برای استخدام نیروی انسانی از منابع مختلفی مثل شبکه‌های اجتماعی مختلف بهره می‌برند. با استفاده از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی، می‌توان زمان و انرژی بسیار زیادی را ذخیره کرد در عین حال که کیفیت نهایی استخدام بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.
با استفاده از این اپلیکیشن‌ها شما حتی می‌توانید که کاندیدهای مورد نظرتان را با فیلترهای به خصوصی مانند سطح تحصیلات، زبان‌های تخصصی و … دسته‌بندی کنید.

نتیجه‌گیری

این نکته که هوش مصنوعی فرایندهای استخدامی را تغییر می‌دهد، کاملا درست است. امروزه که AI به وفور در دسترس بسیاری از مردم قرار دارد، بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان در حال استفاده از آن هستند.
منابع انسانی نیز برای جلوگیری از سوگیری‌ها و تشخیص گلوگاه‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بتواند بهره‌وری فرایند استخدام را بالاتر ببرد.
بنابراین اگر شما هم می‌خواهید فرایندهای کاری را طوری بهبود دهید که کمترین زمان و انرژی را از افراد بگیرید، می‌توانید مطمئن باشید که استفاده از هوش مصنوعی در استخدام یکی از بهترین گزینه‌هایی است که بهتر است روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

منبع: naukrirms.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا