جذب و استخدام

استخدام نیروی کار مناسب

استخدام نیروی کار مناسب و فرآیند انتخاب برای استخدام می تواند طولانی و پیچیده باشد. به این معنی که قرار است توانایی شما به عنوان یک کارفرما در انتخاب ماهرترین نامزد برای یک موقعیت شغلی، حسابی سنجیده شود و به کارتان بیاید. اگر در مورد تصمیم گیری هایتان دودل هستید و به نظرتان بهتر است دوباره مراحل انتخاب خود را از نزدیک بررسی کنید، این مقاله برای شماست!

برای جلوگیری از استخدام های بد و استخدام نیروی کار مناسب، حتما توصیه های زیر را به خاطر داشته باشید:

همواره معیار های استخدام تان را در نظر داشته باشید

معیارهای استخدام را که در ابتدا به عنوان قوانین اساسی خود تعیین می کنید، در نظر بگیرید. به طور کلی، این همان چیزی است که باید شما را در روند ارزیابی خود راهنمایی کند. توجه دائم به معیارهای استخدام به شما کمک می کند که از دو مورد از متداول ترین مشکلات در مراحل استخدام جلوگیری کنید:

  •  اثر هاله: یک جنبه خاص از یک نامزد -مثلا یک مهارت فنی یا یک ویژگی شخصیتی خاص- باعث می شود که اجازه دهید آن جنبه در سایر قضاوت های شما تأثیر غالبا منفی بگذارد.
  •  اثر شبیه سازی: استخدام با توجه به تصویر های ذهنی تان، حتی اگر مهارت خاص و توانایی آن کاندیدا با موقعیت مورد نظر همخوانی نداشته باشد.

البته شما همیشه این گزینه را دارید که معیارهای استخدام تان را در هر مرحله تغییر دهید. اما مطمئن شوید که این کار را تنها برای جای دادن یک کاندید مشخص انجام نمی دهید. قطعاً این نوع تغییر می تواند روند انتخاب شما برای استخدام را منحرف کند.

استراتژیک فکر کنید استخدام نیروی کار مناسب

وقتی تحت فشار هستید، احتمالاً در تصمیم گیری عجله می کنید. و این می تواند شانس شما را برای استخدام شخص مناسب کاهش دهد.

اگر نگران فوراً یافتن شخصی هستید. ببینید آیا می توانید در حین ادامه مراحل انتخاب برای استخدام، یک متخصص را برای ادامه کار پروژه ها بیاورید. که در نهایت با خیال راحت بهترین انتخاب ها را انجام دهید.

یک تصویر جامع ایجاد کنید استخدام نیروی کار مناسب

به طور کلی، شما هرگز نمی توانید اطلاعات یا منابع مختلف کافی در مورد نامزد ها داشته باشید. بنابراین، سعی کنید تنها به یک منبع اعتماد نکنید. خواه منبع تان رزومه، معرفی نامه، برداشت تان از مصاحبه، بررسی بازخورد های دیگران یا تست مهارت باشد. پس یک تصویر جامع ایجاد کرده و هرگونه مغایرت را برسی کنید.

مشورت کنید اما تصمیم نهایی را خودتان بگیرید

شنیدن نظرات دیگران قبل از انتخاب نهایی برای استخدام نیروی کار مناسب خود یک عمل هوشمندانه است، خصوصاً هنگام استخدام موقعیت های کلیدی. اما درگیر شدن افراد زیاد در تصمیم نهایی می تواند اشتباه باشد. وقتی افراد زیادی حرفی برای گفتن دارند، روند کار می تواند کند شود و در نتیجه ممکن است نامزد های خوبی را از دست بدهید.

همچنین به احتمال زیاد ممکن است در نهایت شما کاندیدایی را استخدام کنید که کمترین اعتراض را برای همه داشته باشد. به جای اینکه ماهرترین کارمند را بدست آورید.

خودتان را مجبور به استخدام نکنید

در روند استخدام گاهی اوقات یک کارمند رویایی را کشف می کنید. فقط یک مشکل وجود دارد:  مهارت ها و ویژگی های نامزد با معیارهای استخدام آن نقش خاص مد نظر شما مطابقتی ندارد.

در این صورت، در جستجوی شغل دیگری در شرکت باشید که مناسب این نامزد خاص باشد. شما نمی خواهید در پایان کارگر خوبی را در یک کار اشتباه قرار دهید.

تمرکز خود را حفظ کنید نحوه استخدام کارمند

تمام تلاش خود را انجام دهید تا درمورد عوامل اضافی که ممکن است روند انتخاب شما برای استخدام نیروی کار مناسب را مخدوش کند، هوشیار باشید. به عنوان مثال، آیا کاندیداهای برتر شما ماهرترین افراد هستند؟ یا اینکه آنها در مراحل استخدام، توانستند خود را به مصاحبه کنندگان ثابت کنند؟ برای جلوگیری از هرگونه تحریف، همیشه بازگشت به معیار های استخدام را به خود یادآوری کنید.

با پیروی از این فرآیند نحوه استخدام کارمند، نهایتاً در معرض نامزدهایی خواهید بود که احتمالاً در سازمان شما پیشرفت می کنند و مهارتها و تجربیاتی را که شما واقعاً به آنها نیاز دارید، دارند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا